fredag 15 maj 2009

Mattesnillet

Nu ska jag bli sådär allvarlig igen. Som jag bara blir ungefär en gång var tredje månad.

Jag har ju tidigare nämnt att matematik aldrig har varit något jag direkt haft som hobby..

Läste dock detta i tidningen idag och undrar om jag räknat fel..?



Sådär fortsätter det ett tag, och man mår illa och fantiserar om vad man skulle göra om man var ensam med den där 30-åringen i ett låst rum. Han fastbunden, jag med en blåslampa.

Men så stod det något längst ner som förbryllade mig..


Så han dömdes även 2004 till sju års fängelse? Borde han alltså inte sitta inne nu, tills 2011 nån gång? Och inte redan springa lös bland folk och göra samma sak igen? Eller har jag räknat fel?

Hörni vad skönt det känns att man bor i ett sånt tryggt land..

5 kommentarer:

Emil Schwartz sa...

Det är ju det som är så fantastiskt i Sverige, att man endast behöver sitta av drygt 2/3 av straffet om man sköter sig. Hurra för svenska rättsväsendet!

Slackermorsa sa...

Så det blir 2004+(7x(2/3))+ lite till.

/Särskild matte i hela högstadiet.

Andrea sa...

Helt sjukt! tror inte du behöver oroa dig för Lias bokvanor, min unge var likadan haha. Nu kastar hon böckerna istället..

Marie sa...

Helt jävla galet!!
Känns ju tryggt att våra barn ska ut i detta samhälle inom en inte all för snar framtid.
Hallelujah för det sjuka svenska systemet. Det är skamligt!

Miija sa...

Vad ska man säga!? Dom skulle låst in honom och slängt bort nyckeln den första gången men det har Sverigen "inte råd" med. Då är det billigare och släppa ut alla psykfall på gatan igen. Det känns tryggt för våra barns framtida liv. INTE!