lördag 9 maj 2009

Svennedags

Ikväll ska jag på en 24-timmarskryssning med tre andra mammor.

Vi är så uppspelta att få komma iväg och få vara utan barn, snor och bajs en hel natt så vi drömmer stressdrömmar och kommer med glada tillrop som 'Hurra!' och 'Tjoho!' i den världsrekordslånga facebook-tråden.

Sist jag var på kryssning var med Simon och ett annat par, enbart för att Teddybears spelade och det var en ganska städad historia. Gången innan det gick jag nog på gymnasiet och seglade iväg med mottot 'fullast vinner'.

Vi får se hur det blir den här gången.

Enda besvikelsen är att det blir Birka Paradise, vilket innebär att jag med största sannolikhet inte kommer att få träffa Ruth..


När jag dock skulle leta efter en bild på henne så hittade jag hennes blogg istället, vilket är nästan lika bra.

Vassegoda:
http://boatpastor.wordpress.com/


Sjukast idag var att det visade sig att min syster kommer att åka på konferenskryssning med samma båt, fast imorgon istället.

Först blev jag besviken, men sen insåg jag att det nog är lika bra. Annars kommer det bli som i tonåren, när vi båda bodde i Gävle och jag fick springa runt torget och gömma mig för min nykterist-syster, då jag själv druckit lite för mycket häxblandning.

Så det blir nog bäst om vi bara vinkar till varandra i passagerarbytet.

Sjukast igår (och lite idag) var när det visade sig att en person jag kommer arbeta väldigt nära med när jag kommer tillbaka till jobbet är Henny.

Det kom snart fram att vi är lika gamla, har båda vuxit upp i Gävle, våra föräldrar bor numera grannar, och vi har båda haft en Kanadensisk pojkvän.

En ren slump?

Ja, förmodligen..

5 kommentarer:

henny sa...

Ha det superkul!! Usch va avis jag blir!! men nästa vecka ska jag till stockholm och roa mig kungligt så jag har något att se fram emot i allafall. Du, när du börjar jobba igen måste vi ju snacka Gävle minnen..kanske var du ihop med min barndomskärlek..det skulle inte förvåna mig..haha.

henny sa...

kollar du Färjan? =) håkan är min idol, skummast!

Anonym sa...

Hej. Kul att du skriver så fint om mej. Medverkar på Färjan Måndagen den 11 Maj kl 20. 00. Samt repris Fredagen sen 15 Maj. Kl. 19.00. Ibland åker jag med Birka också. Har foton på min blogg om det. Önskar dej och dina friends en sagolik kryssning. Kram. Färjan-Ruth. Båtpastorn. boatpastor.wordpress.com. Se även www.Kanal5.se/farjan

karin sa...

Inte alltid lätt det där med systerkomplex jag vet. Hoppas att ni får ett härligt dygn!

Kram

Slackermorsa sa...

He he, hoppas det blev bra [med det kan menas att däcka vid 22 för då får man ju sova istället för close encounters med fyllepack. Var glad att du slipper vara spiknykter för det är ingen höjdare i sån miljö ;)