fredag 8 maj 2009

Tack för musiken

En sak oroar mig. Mycket.

Det måste väl ändå hålla på att ta slut på melodier? Det kan verkligen inte finnas hur många melodier som helst.. Förstår ni hur många miljoner låtar det finns som man aldrig hört och aldrig kommer att få höra, alla med en unik melodi.

Försök själva att komma på en egen melodi i huvudet, som inte redan har skrivits och hamnat på en skiva. Omöjligt.

Alltför ofta är det ju också så att när man hör en ny låt nuförtiden, så nog fan är det en cover på nån gammal 60-tals dänga..

Jag minns att jag hade den här diskussionen med en kompis redan för ca 10 år sedan, och musiken har överlevt sen dess. Men nu måste det väl fan börja ta slut..?

För övrigt sitter jag och kollar Sverige-Kanada.. Kanada leder ju med 1-0 och jag kan inte låta bli att undra om mitt nördiga Kanadensar-ex sitter och kollar där borta i sin Toronto-förort, blir påmind om mig och är jäkligt nöjd.

Tönt!

5 kommentarer:

henny sa...

Nu måste jag kommentera-för det första så bor min pappa granne med dina föräldrar. För det andra så jobbar vi båda på Tradera och för det tredje har jga också ett ex i en Toronto förort. Många gemensamma nämnare =) Superblogg!

Marie - mamma till skruttan sa...

Haha.. Du skriver så härligt.

henny sa...

Jo, jag örebros gruppchef =) Fast nu känner jag mig inte så ny längre dock..tiden går fort när man har roligt. Hmm..vilket hus? De har ett tonr på huset. När vi satt i deras trädgård på första maj så pekade de bakom sig dvs egentligen parallell gatan. Pappa heter hur som helst Leif Verkhammar. De har pratat tidigare om en Jennie men jag förstod inte vem de menade och då sa de Kihlgren hela tiden och på jobbet säger de ju stayannos(nu stavar jag nog fel) när de pratar om dig. till slut ramlade dock pollet ned =) Skumt sammanträffande iallafall. Mitt ex bord/bodde i Thornhill så det verkar inte vara samma kille turligt nog..hahah, han hörde dessutom överraskande nog av sig förra veckan dock och påstods sakna mig efter 10år..skumt. those Canadians eih?

henny sa...

haha Katten Snoddis! Jag såg aldrig var dina föräldrar bodde men jag ska ta mig en titt nästa gång =) Det är ganska skönt att börja jobba efter en mammaledighet kan jag säga, men jag kände mig nästan ny på jobbet då jag kom tillbaka, så mycket hade hänt. jag är ju uppvuxen i Gävle förresten och gick i skolan där men vi kanske inte är lika gamla. jag är född 75.

henny sa...

Jag läste först Emils blogg och där kommenterar du ju en del så då klickade jag mig vidare där. Jag älskar bloggar så försöker alltid hitta nya som jag gillar att läsa och din gillade jag genast. kul med en mamma som inte bara skriver om bajsblöjor och egen gjord barnmat. Jag visste ju redan dock att du jobbade på Tradera för min grupp hade nämnt dig och även stklm. Så jag har smygläst någon månad och får mig ofta ett gott skratt..nu när vi hade så mycket gemensamt var jag tvungen att skriva ngt tyckte jag =9 är du också 75:a??? helt otroligt!! Jag gick först på Hagaströmsskolan och sedan på Nynäs. Flyttade till katrineholm med mamma när jag gick i 9an dock så jag gick aldrig gå gymnasiet i gävle.