lördag 16 maj 2009

Nyfrälst

Loppmarknad har aldrig varit något för mig.

Det har liksom aldrig känts särskilt intressant att gå och kolla på dammiga vaser och gamla brödrostar, eftersom jag aldrig skulle köpa nåt sånt till mitt hem iallafall. Äckligt.

Men så idag drog min kloka vän Pia iväg mig på något som heter Kidzmarket i Solnahallen. Alltså en jätteloppis med bara barnprylar.

Det är ju ändå dags för dagis om några månader (och till det har jag lärt mig att det är viktigt att man köper mycket 'dagiskläder', dvs kläder som är ganska fina, men ändå lite småtrista och helt ok att spilla på och smutsa ner), och ekande tomt i plånboken..

Jag hann knappt in i lokalen innan jag dök ner i en 10-kronorslåda med kläder som såg helt oanvända ut, och dagens fångst blev till slut..


5 par byxor
2 klänningar
1 byxdress
9 topar
1 par sandaler
1 aktivitetsleksak

Allt för 230 kr!!!

Tur att Lia vaknade och ville hem efter nån timme, annars hade jag väl stått där än..

6 kommentarer:

Annelie sa...

Jag vet! Vi var också där och fyndade!

A sa...

Perfekt fyndat! Extrakläder på dagis går åt! :)

A sa...

SCARY!!!
Jag testade "handikapp-ikonen" vid ordverifieringen. Då skulle man få höra siffror i stället.

Har du testat?!?! Något läskigt bakgrundsmummel hörs, som taget ur en film om djävulsdyrkan.
Tyckte eventuellt att jag kunde höra ytterligare en röst som sa siffror, men det var omöjligt att höra vilka.
Tur man inte är blind! :D

Anonym sa...

Tack för tipset!
Ska se om jag vågar mig förbi dit någon dag snart... får nog lämna kortet hemma dock, annars är jag väl delägare av hela loppisen innan jag kommer därifrån.

A: Angående ordverifieringen, så fick jag ordet Horsaft en gång! Horsaft?! Nästan läskigare än djävulsdyrkefilmer ;-)

henny sa...

Jag sätter en ära i att shoppa på barnloppisar. Perfekta dagiskläder samt att jag snokar reda på tex polarn och meandikläder och säljer dyrt på tradera =) win-win

älskadebarn sa...

Jag är en riktig loppisfantast. Älskar att handla på sådana ställen!

=)