söndag 10 maj 2009

Sömnlös i Solna

Tydligen är min kropp helt chockad av att få ha sovit ensam en hel natt och vaknat först vid halv tio, för här sitter jag nu ett på natten, helt klarvaken.

Tog dock fyra Valerina Forte för ett tag sen, så jag väntar bara på att dom ska kicka in..

Kryssningen innehöll de vanliga ingridienserna. Taxfree-butiken, upptäcka ön där gamla Grumme trättsåpa-reklamen måste ha spelats in (och undra hur man gör där om man till exempel börjar gräla och vill komma ifrån varandra lite. Eller bara ta en promenad.) hytt-fest, bli tilltalade 'hej flickor!' av ett gäng överförfriskade herrar på konferensresa, mellanstadiedans till Boten Anna, bli limmad på av en lastbilsbyggare från Strängnäs och inse sin egen osmidighet när man tilldelats överslafen.

Sjukt tråkigt ställe att leka kurragömma på..

Det absolut bästa var dock när vi insåg hur roligt man kan ha med en kamera och en tom korridor. Dom bilderna kommer dock först imorgon (hoppas jag..sneela..) när Amanda skickat över dom.

Tills dess får ni hålla tillgodo med mina tråkiga.

En vacker bild vid första anblick, men det smutsiga askfatet får en snabbt att minnas var vi faktiskt befann oss.

Köpte en kanin till Lia som inte fick en så bra start i livet. Nertryckt i en varukorg tillsammans med Pina Colada och en påse ostbågar.

Den här villan tänkte jag köpa när jag blir rik.

Nä, nu ska jag ge sängen en ny chans. Godnatt!

5 kommentarer:

Västgötskan sa...

Väntar med spänning på korridorsbilderna! :-D

(För övrigt, vem hade inte velat ha en sån villa med det läget) :-O

Anonym sa...

Ha en fin dag. Kul att kryssningen var lyckad. Se Färjan ikvöäll. Kram. Färjan-Ruth.boatpastor.wordpress.com

Elisabeth sa...

Haha
de får göra som Big Brother om de vill ta en promenad (bara för att röra sig lite)
gå fram och tillbaka ett par vändor.
Jag skulle nog inte klara av att bo sådär dock.

Eller jo kanske om jag var författare som behövde komma bort för att jobba på mitt kommande verk.
Fast då skulle det nog bara vara i en vecka, eller tills batterierna i laptopen tar slut (skulle naturligtvis ha med mig så jag kan sitta på internet) för det finns nog ingen el där att ladda den med.

Anonym sa...

fina bilder :)

älskadebarn sa...

Jobbigt med översvämning på grummeön!