måndag 18 maj 2009

Korkad mamma

Idag kom Emil, Amanda, Christian och Olle över på fika.

Jag fattade det otroligt puckade beslutet att väcka Lia som precis hade börjat blunda när dom kom, så hon kunde vara med och umgås och vara sådär glad och söt som hon brukar vara.

Detta resulterade istället i att hon grinade sig igenom större delen av fikat, bjöd på små raseriutbrott jag aldrig tidigare sett maken till och skrämde alla inblandade från att någonsin skaffa, eller skaffa några fler barn. Hade Olle kunnat prata hade han nog sagt att hon aldrig skulle få chans på honom.

Lugnet före stormen

När sällskapet dock lämnat oss, Lia hade somnat och jag satt och filade på en 'barn säljes'-annons till blocket, så ringde telefonen.

Det var barnomsorgen i Solna som ville erbjuda oss dagisplats!

Då det i april förra året var total kaos på Karolinska av alla som bestämt sig för att födas samma dag som Lia, och att alla dessa barn förmodligen tänkt börja dagis just i augusti, var jag lite oroad över detta, så nu lättade en sten.

Men uppblandat med lättnaden finns såklart ren och skär skräck över att lämna henne helt ensam flera timmar om dagen i händerna på främlingar, och såklart en massa barn som kanske kommer att...putta omkull henne!

Jag deletade genast annonsen.

7 kommentarer:

Novellskrivarn sa...

HAHAHA! kolla olle! bästa gladaste muppen! :D

ps fint att christian är en engagerad far! ;)

Emil Schwartz sa...

Haha Christian ser måttlig intresserad ut!
Olle verkade rätt nöjd med den där stolen så nu vet du vart du ska spendera dina 800:-! ;)

Jempa sa...

Till Christians försvar vill jag säga att han satt ju faktiskt och letade efter svar på min Joomla-fråga.. :)

Miija sa...

Jag trodde också att jag skulle känna sådär men idag hade Kingston sin första riktiga dag på dagis och när jag kom för att hämta honom så hade han ett jack i hakan och en bula i bakhuvudet. Han hade trillat två gånger. Detta var för mig en skräck utan dess like för bara nå´n vecka sedan, idag ryckte jag på axlarna och hörde mig själv säga -"barn ramlar ju och slår sig". Skumt hur man förändras! Inte för att jag helt slutat oroa mig för honom. Hönan finns där inne än och den är där för att stanna :o)

Slackermorsa sa...

Blev det närmaste dagiset? Och du vet väl att man måste kalla det 'föööörskola' ;)

Förresten har Blocket andra regler än Tradden [som bara auktionerar ut gatubarn eller hur var det?!] :D

Jempa sa...

Det finns två som är lika nära, men det blev det röda som ligger alldeles bakom..

emma sa...

Var har ni köpt dendär lekstolen/leksaken? Såndär skulle min Viggo gilla.
Var den dyr?