måndag 11 maj 2009

FilmQuiz! (Eller kryssningen, del 2)

Då jag redan har berättat det mesta om hur kryssningen var, kommer här en spännande FilmQuiz med Amandas bilder som jag väntade på..

Vilka filmer föreställer alltså bilderna?

Skriv in era svar i kommentarsrutan, och vinnaren får nog bara äran som pris, men det är inte så illa pinkat..

Ni som har tillgång till Amandas facebook får gärna delta, men ni kan inte vinna på grund av att ni redan fått flera av svaren. Så du inte blir sur Emil..

Beredda? Då kör vi..


1.


2.


3.


4.


5.

På vissa av bilderna kan jag godkänna två svar. Lycka till!

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jag är så kass på sånt här
men 2 är i alla fall The Shining

Emil Schwartz sa...

Ähh, jag blir inte sur. Jag vet att jag ändå hade vunnit och det känns ganska bra ;)

Låter som att ni hade en grym resa iaf!

Miija sa...

Är sjukt dålig på sådant här men 2:an, är det ändå inte "the ring"? och 1:an Titanic kanske? Eller inte? Väldigt kreativt iallfall!
Kram

Miija sa...

Förlåt...4:an skulle det vara..."the ring", blev lite förvirrad där!

Cilla sa...

1:an titanic
2:an the shining
3:an ?
Nån var i alla fall Jönssonligan på Mallorca..eller kanske inte..hm. nä jag suger på det här.

Mamma Melissa sa...

Alla bilder utom den sista påminde om mitt konfirmationsläger!:.))

En måste i alla fall ha varit den där japanska skräckfilmen med systrarna... kanske Titanic den första eller Deep blue sea tror jag att den heter... någon haj är med...

Himla kul inlägg!