torsdag 28 maj 2009

Dö köksdöden?

När teflonpannorna kom för ett antal år sen var det mycket skriverier.

Dessa köksredskap var cancerframkallande och använde man sig av metallredskap kunde man lika gärna ta självmord direkt istället för att dra ut på eländet.

Men som med allt annat orkar inte media tjata om samma sak (förutom Linda Rosing då) särskilt länge, så nu har man inte hört något på flera år.

Jag har duktigt använt bara plast- och träredskap i mina pannor, men jag börjar ändå undra om jag svävar i livsfara..

Min äldsta teflonpanna har nämligen börjat bli som...luddig, i botten. Det kan väl inte vara bra?

8 kommentarer:

Västgötskan sa...

LUDDIG??
Mögel...? :-D

Jempa sa...

Nääj, inte luddig på det sättet.. :) Bara så uppskrapad så den har blivit luddig. TROTS att jag varit så duktig.

henny sa...

man ska väl inte använda dem om de börjar släppa av teflonet?

Förvörigt kom ett larm om att vissa svarta plastredskap också gav cancer...

..och chips

och marlboro lights fast det tror jag inte på så länge jag dricker vin

henny sa...

schyffert-nu kl 22 på svt24-don´t miss

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Våra teflonpannor är mer pannor än teflon;.))

Slackermorsa sa...

Hur gammal kan 'din äldsta' teflonpanna vara egentligen? När jag tänker efter har jag inget minne av att vi lagade mat i Aspudden.

A sa...

"Luddig" är säkert lika med livsfarlig! ;D
Själv händer det att jag kokar potatis i en ALUMINIUM-kastrull.
Living on the edge!!!

Jempa sa...

Henny: Fan, missade IGEN!

Melissa: Ok, då känns det bättre :)

The Aunt: Nej jag förstår inte. Jag hade inga pengar men lagade aldrig mat. Vad åt jag egentligen på den tiden?

A: Du är ju helt crazy.. :)