måndag 3 augusti 2009

Bild-Hitler del 2

Två veckor tidigare:

Jag: Kan vi åka till det där stället med utsikten ikväll?

Simon: Varför?

Jag: Jag vill ta en ny bild till bloggen..

Simon: Vet du hur långt det är? Ska vi åka hela vägen upp dit, tjugo minuter i smal uppförsbacke för att du ska ta EN bild?

Jag: Eh, ja..

Simon: Är det inte roligare att ha en annan bild, men ny bakgrund?

Jag: Nej! Det är ju det som är poängen. Bakgrunden är densamma men vi är ett år äldre.. Det är ju fyndigt ju!

Simon: Suck..

Jag: Vi kan stanna och ta en kaffe i cafét däruppe också..

Simon: Okejdå

Ett tag senare uppe på berget, bilder är tagen:

Jag: Ok då var vi klara, nu åker vi hem.

Simon: Men vi skulle ju ta en kaffe?

Jag: Men jag kan inte dricka kaffe såhär sent, då kan jag inte sova.

Simon: ...

Jag: Men jag kan ta en bild på dig också!

Arg men snel chaufförkille som också får vara med på bild..

4 kommentarer:

Slackermorsa sa...

Browsade dina semesterbilder igår kväll men mådde konstigt resten av kvällen...
/Rainwoman ;)

Västgötskan sa...

Hm. Jag måste nog säga att jag också hade suckat om jag hade gått hela vägen upp med dig och sen inte fått kaffe... :-D

Jempa sa...

Slackermorsa: Det konstiga du kände måste ha varit avund.. ;) Nästa sommar kommer ni dit en vecka, annars får ni stryk!

Västergötskan: Men bilden blev väl fin, och det är ju huvudsaken.. ;)

Mats sa...

Kunde inte Simon fått en kaffe iaf?