onsdag 19 augusti 2009

Födelsedagskalas och kändiskåthet


Nyss hemkommen från 1-årskalas hos världens bästa Olle.


Trevligt och mysigt på alla sätt, och Lia uppförde sig exemplariskt när hon mutats med morotskaka och citronrån.

Men nu är jag väl lite väl mammabloggig.. De senaste dagarna har allt handlat om Lia, så jag måste berätta något annat.

I somras fick jag nämligen äntligen svar på något jag undrat länge över.

I mina svärföräldrars hem har det nämligen en längre tid hängt ett fotografi på Tina Turner, leende med två män bredvid henne. Ett typiskt idol-foto.


När vi hälsade på släkten på Irland såg jag samma foto även hos Simons mormor, och även hängandes på väggen hos hans morbror.

I samtliga hem på klart synliga, värdiga platser.

Jag var tvungen att veta. Varför hänger denna fula bild på allas väggar?

- Han till vänster med glasögonen är en vän till familjen, förklarade Simon, som jobbade i 'branschen'. En gång träffade han Tina Turner..

Jag häpnade.

Denne man har alltså vid ett tillfälle fotograferats med Tina Turner, och blir så exalterad över detta, så han skickar bilden till hela släkten och även alla vänner, som pliktskyldigt hänger upp den på väggen.

Mannen till höger är det ingen som vet vem han är, men för mig står det ganska klart att han förmodligen hade en statistroll i 'Den sista färden'.

Det är iallafall stort.

2 kommentarer:

A sa...

Jag tycker ABSOLUT att du ska försöka få en egen kopia av det här fantastiska fotot. :D
Det är inte alla som har en man som har föräldrar som har en vän som träffat självaste Tina Turner. ;D

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Ha ha! Vilken grej -årets julklapp liksom!:.)