fredag 28 augusti 2009

Sömngångarn?


Jag
(vaknar mitt i natten av att någon klämmer mig på brösten): Men vafan?

Jag igen (petar på Simons sovande ryggtavla): Hallå, vad gör Lia i vår säng?

Simon: Jag vet inte..

Jag: Men vaddå, är det inte du som har tagit hit henne?

Simon: Nej, varför skulle jag ha gjort det? Jag vaknar ju knappt om hon gråter..

Jag: Men.. Har jag alltså, utan att jag minns det, klivit upp ur sängen, gått in i hennes rum, plockat upp henne, gått tillbaka, och lagt henne i vår säng?

Simon: Jo, jag antar det. Hon kan ju knappast ha tagit sig hit själv..


Sömngångare OCH sämst i värden på bildbehandling. Det är fan inte kul..

Mystiken tätnar.

6 kommentarer:

Västgötskan sa...

Känner igen det där.. Har hänt här hemma också. :-P

Novellskrivarn sa...

HAHAHA! om jag nånsin ska bli fotograf så ska jag anlita dig som redigerare. :D

Men du, det där du beskriver är så jävla skumt. Hände massor med gånger under perioden då vi skulle vänja olle vid att sova i spjälsängen. helt plötsligt bara låg han bredvid mig utan att jag hade minne av hur han kom dit. Men C har återberättat att jag bett honom langa över olle så fort han pep. Vad fint, dålig karaktär även i sömnen.

det bästa är att de senaste dagarna nu när olle har varit så överjävligt gnällig och längtat efter mina tuttar, så har jag vaknat på morgonen av att den lilla sneaky bebisen har krupit upp på min mage och ligger och slickar i smyg på mina tuttar. ja, slickar, inte ammar. Och jag har ju ingen känsel i tuttarna längre, så det är liksom kört.

Jag kanske till och med har börjat amma igen, utan att jag vet om det. Hurra!

Jempa sa...

Men Amanda, det skulle du ju veta. Du skulle ju börja laktera igen.. ;)

Novellskrivarn sa...

hahaha! ja just jävlar. okejdå. jag har fortfarande bara två slappa ballonger kvar att stoltsera med. ingen amning här inte.

Mats sa...

Det där är på gränsen till riktigt otäckt Jennie. Frågan är vad du mer ställer till med som du inte märker av.
Jag har handklovar om Simon vill låsa fast dig om nätterna framöver.

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Ha ha ha... ja, man slutar visst aldrig vara mamma... inte ens när man sover;.))

Har några bilder som du skulle kunna få redigera... ;.))