fredag 7 augusti 2009

Pest eller kolera

Jag är hos mina föräldrar några dagar, och Simon kommer inte förrän imorgon eftersom han jobbar.

På dagen är det fantastiskt här, då huset ligger vid vattnet och man kan sola och bada hur mycket man vill.

På kvällen blir det dock lite läskigt.

Jag är van vid att bo i en lägenhet på tredje våningen i ett hus med portkod och trafik utanför.

Nu sitter jag alltså i mörkret i ett oskyddat hus med två personer som har passerat 60-strecket, så kommer det en inkräktare ligger nog ansvaret på mig att försvara våra liv.

Detta är inte särskilt sannolikt att det ens händer, men nu till problemet:

Jag läser två böcker samtidigt. 'Nattfåk' av Johan Theorin och Slash's självbiografi.

'Nattfåk' är väldigt kuslig och kommer nog att skrämma upp mig ännu mera, medan jag i Slash-boken får lära mig mer och mer vilken vidrig människa Axl Rose faktiskt är, och det är nästan lika skrämmande att tänka på allt lidande jag gått igenom för hans skull.

Lika bra jag somnar direkt istället.

Gonatt.

Inga kommentarer: