fredag 21 augusti 2009

Fredag

Så var första veckan av dagisinskolning avklarad.

Allt har gått över förväntan bra och Lia har redan visat tendenser till att hellre vilja stanna kvar och leka än att följa med hem, tack och lov.

Men det är klart att dagis-sjukdomarna skulle börja drabba oss ganska omgående.

Såhär såg hon ut idag när vi kommit hem.


Och själv funderar jag på om det finns någon slags hem-amputation av sin hals man kan prova (för jag antar att det är kö för sånt till sjukhusen..).


Hellre halslös än hostig, resonerar jag efter snart två veckors rethosta med tillhörande kväljningar och huvudvärk.

Det verkar bli en fin helg.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha, vi har det EXAKT så där! jag fick ont i halsen i torsdags, och igår känndes det som jag försökte pressa ner en jävla kokosnöt varje gång jag svalde. skruttan vaknade idag med två härliga snorränder under näsan som under dagen formats till ett massivt snorfall, bläää!
så vi säger väl hej till dagisbaciller vi med :-)