torsdag 13 augusti 2009

Hönsmamman

Dagen har spenderats på IKEA, där vi köpt det som behövs för att inreda Lias sovrum.

Hon har för övrigt sovit i sitt nya rum i två nätter redan, och det var inte det lättaste. För mig alltså.

Det var svärmor som bestämt sa att det nu är dags att hon sover ensam. Att vi bara stör varandra, väcker varandra och att det är hög tid helt enkelt.

Men helt plötsligt får man istället nya saker att oroa sig för när hon inte längre ligger en decimeter bort.

Är dörren ordentligt låst? Stängde vi balkongdörren? Är spisen av? Har vi batterier i brandvarnaren?

Sen vågar man knappt somna i rädsla för att man nu inte ska höra henne hojta om hon vaknar.

Det är nu jag vill att ni ska skriva 'Ingen fara, man vänjer sig..' i kommentarsrutan.

Det var också läge att inhandla nya hörnskydd, dom där leskiga händerna, eftersom Lia verkade ha gjort det till sin livsuppgift att plocka bort de där andra värdelösa plastpluttarna, sprida ut dom över lägenheten, för att sen återvända till brottsplatsen och dunka huvudet i det numera oskyddade hörnet.


I mina ljusa stunder kan jag låtsas att det är Musse Pigg-händer som sitter där, men i mina mörkare kan jag bara se en ond clown som försöker häva sig upp över bordet. För att mörda mig.


Men men. Man vänjer sig väl med det också.

5 kommentarer:

Västgötskan sa...

"Pluttarna" ser ju verkligen ut som små clownhänder. Hur vågar ni?! *ryser*

Vad gäller barn i eget rum, så ÄR det faktiskt så att man vänjer sig. Man kan inte vakta dem 24 timmar om dygnet, hela deras små liv... ;-)

Jessica sa...

Äh. Jag tycker det där är bull, att man skulle sova bättre i olika rum. Själv sover jag som bäst när jag blir skallad av ena barnet och nästan stryps av det andra.

Novellskrivarn sa...

jösses och jävlar vad vidrigt! tack jennie, den där clownen var det värsta jag någonsin sett. Leeeeskig clown!

ps appropå läskiga saker, påminn mig att berätta en ny vallentunagrej som hände häromdan!

Anonym sa...

Det känns som om du & Hönspappan kommer att ha en del att diskutera på lördag. Är du snäll kanske han avslöjar sin låsningsrod han alltid utför på kvällarna.

Miija sa...

Kingston sover fortfarande inne hos oss. Kommer förmodligen att göra det ett bra tag till. Hans pappa är nämligen den som inte kan släppa taget riktigt. Mitt enda orosmoln med att flytta in honom på sitt rum är att han ska klättra över spjälsängen och antingen ramla ner och slå sig eller lyckas med det och börja leva jävel och gå bärsärkagång i övriga huset.
Lycka till.