måndag 10 augusti 2009

Två saker jag haft ångest över idag

Sak 1.

Vid utomhusfika med Amanda och Olle idag insåg jag sorgset att snart är min mammaledighet slut.

Spontanfikorna mitt på dagen kommer att få stryka på foten för dagishämtning, tvättning och ICA-besök.

En av de sista fikorna som inte kommer att behöva planeras en vecka i förtid..

Bu.

Sak 2.

I Grekland fick Simon en presen till Lia av sin Kampsports-master.

Ett armband från ett heligt berg någonstans på fastlandet, där det bor en grupp munkar som kan lätta från marken, gå genom eld, och uträtta en del andra mirakel.

Armbandet är välsignat av tre av dessa mirakel-munkar och tillhör nu Lia.

Det heliga armbandet. Bara att lägga ut den på bild såhär får mig att känna mig lite som en brottsling.

Vad gör man med en sån present? Såna presenter trodde jag bara man fick på film..

Men nu ligger det här hemma och jag vet inte vad jag ska göra med det. Jag kan ju liksom inte bara lägga det i en byrålåda, utan det känns som jag borde bygga något slags altare eller liknande.

Tungt.

Godnatt.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Du får se till att snart skaffa dig en ny mammaledighet...

Miija sa...

Jobbigt att avsluta sin ledighet!
Man kommer dock in i det fortare än man tror.
Armbandet var ju en riktigt fin present men när hon blir lite större, är det inte tänkt att hon ska använda det? Naturligtvis följd av inhyrda livvakter :o)

Elisabeth sa...

Du kan ta och rama i den i typ sån där som många ramar in sina barndomsskor och liknande, om du förstår vad jag menar.
Och hänga upp på väggen eller ställa upp på en hylla.

Jempa sa...

Jenny: Inte än.. Du då? :)

Miija: Jag hoppas jag kommer in i det fort. Känns lite läskigt just nu..

Elisabeth: Bra idé!