lördag 22 augusti 2009

Högst opassande


En grej hände faktisk i onsdags på dagis som är värt att nämnas.

Jag vet nämligen en pappa i gruppen som förmodligen inte fick ligga den kvällen.

Vi mammor satt runt köksbordet som vanligt medan barnen var ute i lekrummet med personalen.

En pappa hade följt med för första gången och satt tyst och lyssnade på våra diskussioner.

Det visade sig att fyra av oss mammor bodde i samma område och vi diskuterade lägenheterna i husen. Klagade lite på att det fanns så få större lägenheter runtomkring och att man ju förmodligen vill ha ett till barn längre fram och ändå vill stanna i området.

'Lösningen på det är att inte skaffa några fler barn.' hördes plötsligt en butter röst.

Pappan hade nu lagt sig i diskussionen och tyckte att detta var en smart kommentar till fyra mammor, varav en gravid igen.

Jag och pappans fru fnissade lite hysteriskt, sen följde en mycket obekväm tystnad. Ingen visste vad de skulle svara på detta.

Som tur var kom ett av barnen in med en leksak hon ville visa sin mamma, och vi alla skrattade (lite för högt) lättat och vi fortsatte sen prata på som vanligt.

Sen har människokännaren inte synts till mer.

Stackarn.

4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Men han hade ju en poäng... ;-)

Jempa sa...

Absolut. Jag tyckte bara det är något man mer säger till en person man känner, och inte till en grupp mammor man träffar första gången..

Tyckte nästan synd om honom..:)

Västgötskan sa...

Om det var mig du syftade på i ditt nya inlägg, så missförstod du nog mig. Jag tyckte inte alls du var en moralkärring. Tyckte hela situationen var komisk, men menade bara att han hade (delvis)rätt! :-D

Jempa sa...

Oroa dig inte, det var inte pga din kommentar, jag tyckte bara inte att det var särskilt bra skrivet av mig.. ;)