måndag 3 augusti 2009

Bild-Hitler

'I år ska jag inte ta så många bilder i Grekland' sa jag bestämt till Simon. 'Herregud, det är sjätte året jag är där, det finns ingenting jag inte har fotograferat redan..'

Ni som känner mig förstår dock att detta inte höll särskilt länge.

När vi kom hem hade jag ändå drygt tusen bilder och ett antal filmer att sortera.

För längesedan, en mörk tid, var maxantalet för bilder i ett facebook-album 60 st. Förra somaren fick jag alltså göra två och en tredjedels album från Grekland för att få med alla bilder jag ville ha.

Det är ca 150 bilder, så jag trodde inte att jag skulle få några problem att hålla mig inom det nya maxantalet.

Men återigen hade jag fel.

Att välja 200 från 1000 bra bilder är en syssla man inte borde hålla på med mitt i natten, men det måste göras när Lia har somnat och jag kan koncentrera mig. Jag kunde sen bara lägga upp ca 30 bilder i taget eftersom jag fick 'error' - meddelande annars. Sen skulle det kommenteras och taggas, och då bilderna låg i oordning var jag tvungen att dra dom på rätt plats.

Jag tror nämligen på fullaste allvar att någon kommer att lägga märke till att de inte är i perfekt tidsordning, och undra vad det är för fel på mig som lägger bilderna så..

Klockan var nästan tre på morgonen när jag äntligen var klar, och då upptäckte jag att jag lyckats lägga in samma bild två gånger.

Så jag deletade ena, men orkade inte gå igenom alla tusen igen för att välja ut en ny bild som platsade, så jag gick och lade mig.

Nu är det alltså 199 bilder i albumet. Inte 200. 199.

Någon måste undra varför och tycka att jag är lite konstig. Men samtidigt är det väl ännu konstigare att lägga in en bild flera dagar senare?

Nästa år borde jag inte ta med mig kameran alls eftersom det gör mig till en sån galning.. Men tyvärr, finns det inte på foto, så har det inte hänt.

Jag tror jag behöver hjälp.


2 kommentarer:

Unknown sa...

haha! vet du vad det bästa är? jag tänkte faktiskt häromdan (eftersom att jag inte visste vad det nya maxantalet var) att vafan har hon lagt upp 199 bilder för? Kunde hon inte ha lagt upp ett jämnt antal i alla fall.. /Bildnazi på Facebook nr 2

Västgötskan sa...

*skrattar* Ja, lite hjälp kanske. ;-)

Fast ska jag vara ärlig är jag oftast extremt noggrann själv. Kan t.ex inte maila iväg något om jag har glömt stor bokstav på ETT ställe. Jag ska nog inte säga nåt...? :-D