tisdag 18 augusti 2009

Hon heter Lia!

Tack och lov.

Man är ju lite nervös när man bestämmer namn åt ett barn. Ett namn dom ska dras med hela livet och kanske kommer att hata en för.

Själv är jag lite bitter för att jag har ett av sveriges tråkigaste förnamn, som även är inspererat från en Lasse Berghagen-låt. Kan det bli töntigare än så?

Till mina föräldrars försvar vill jag säga att de faktiskt hade tänkt döpa mig till Sofia, men syrran ville bestämma, och då hon tydligen diggade Lasse Berghagen då, blev det 'Jennie, Jennie..'

Iallafall så har jag såklart oroat mig lite för Lia. Oftast ignorerar hon mig när jag ropar hennes namn, och hon kanske har tänkt för sig själv att hon typ vill heta Vanessa eller nåt annat white-trashigt namn som man lätt gillar när man är liten.

Men nej, här är beviset för att hon har accepterat vårt val.

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Hahahaha. gud va gulligt :D

Emil Schwartz sa...

HAHAHA! Sjukt roligt, så jäkla söt :)

Sara sa...

Söta söta unge!

anna b sa...

vilken sötis...

Västgötskan sa...

Gud så gulligt! :-) :-)

Vad gäller ditt eget namn, så tror jag det är en vanesak. Hade de döpt dig till Sofia hade du säkert gillat Jennie bättre.