onsdag 21 januari 2009

Tjuvlyssnaren

Idag på tunnelbanan kunde jag inte låta bli att lyssna på en man som pratade i sin mobil.

Han var nånstans mellan 50-60, en helt normal medelålders man.

Jag kunde ju inte höra vad den han talade med svarade, men det behövdes inte. Såhär gick snacket:

'Ja, så fick jag ett sms igår där hon skrev att hon tyckte att det vore synd om det slutade såhär.. Men jag vet inte, ska jag skita i att svara tycker du?'

'Mmm, joo... Men vad ska jag skriva då?'

'Äh jag vet inte.. Som hon har betett sig är hon nästan inte värd nåt svar.'

'Jo, nåt sånt skulle jag ju kunna skriva, men inte idag. Hon får fan svettas i några dagar. Jag svarar på fredag.'

Och så fortsatte det. Slutsatsen jag drar av detta är att om man håller sig singel, åldras man tydligen inte särskilt mycket mentalt.

Inga kommentarer: