fredag 20 november 2009

Bästa

Jag tänker på film hela tiden.

Alla pratar om film, skriver om film och läser om film den senaste tiden känns det som.

Biostressen är större än någonsin, men kan vi bara hålla oss friska den närmaste tiden ser det ut som att vi kommer kunna iväg ett par gånger så 2012 och New Moon kan betas av.

Ingen av dom kommer, om man får tro recensenterna, hamna på någon topp 10-lista, men de måste ses.

Det jag ägnade ca två minuter till var att bestämma mig för vilken som är min absoluta favoritfilm.

Räknar man flest antal gånger sedd på bio så vinner Titanic som jag gick och såg psykiskt störda sju gånger. Men då var jag så förblindad av Leos skönhet så jag lade inte märke till den pinsamma dialogen, som jag faktiskt gör nu.

Shawshank Redemption ligger högt såklart, tillsammans med Natural Born Killers och Fisher King.

Men efter en del vridande och vändande bestämde jag mig för... (trumvirvel)




Just det.

Jag var helt besatt när Pulp Fiction kom och kategoriserade vilka jag gillade och inte gillade utifrån vad dom tyckte om den.

De som gillade var jag kompis med, och de som sa saker i stil med 'Mäh, den var ju jättekonstig. Bara hoppade i tiden och man fattade ju ingentiiing..', slutade jag helt enkelt prata med.

Och den håller fortfarande.

Så. Den blir det.

2 kommentarer:

Amanda sa...

hahaha, jag älskar att jag har funnit min like i att döma folk baserat på helt banala saker. ;)

A sa...

Ha!
Folk som inte fattar "Pulp Fiction" för att handlingen "hoppar i tiden" är korkade!

Skönt att våga säga det högt! Puh! :D