onsdag 4 november 2009

Mammablind?


Igår hände något stort. Ett kuvert med Lias dagisfoton låg på hallmattan. Som de första skolfotona liksom.

Detta kändes plötsligt lika viktigt som den första tanden och de första stapplande stegen.

När vi öppnat kuvertet blev vi helt vilda. Så SÖT hon var! Vi kollade såklart även gruppfotot och slog fast att vi hade den sötaste ungen på dagis. Vilken tur vi har! Tänkte vi. Som fick den sötaste ungen, inte bara på dagis, utan hela världen. Minst.


Idag slog mig något dock. Att jag har hört detta förut. Alla mammor och pappor jag känner som jag diskuterat detta ytliga ämne med, är säker på att just deras barn är sötast på dagis eller i klassen.

Och lets face it. Alla barn är inte söta. Men skulle man ens se det själv? Eller har naturen verkligen på riktigt fixat till det så man själv automatiskt ser sitt barn som vackrast i världen.

Herregud, Lia kanske egentligen påminner om Leif 'Loket' Olsson, utan att jag kan se det genom mina mammaögon.

(Här hade jag gjort ett av mina berömda montage där jag satt Lokets huvud på Lias små axlar. Men det gick inte, det var så hemskt så jag var tvungen att ta bort det..Sorry)

Fast det tror jag inte.

8 kommentarer:

justdidit sa...

Jo, Lia är faktiskt sötaste barnet på dagis! På riktigt alltså..

sara sa...

Hon är faktiskt fruktansvärt söt. Har svårt att tänka mig att det finns någon sötare unge på dagiset.

Jenny sa...

Hon ä r väldigt söt! Men jag är ändå mest impad av att hon tittar rakt in i kameran och ler. Hade de något slags mirakelfotograf på plats eller skrämde de henne till att spela med?

Viggo kan man inte för allt i världen få att se söt och glad ut, framifrån, på ett foto. Tur kanske att Sjötungan väntar till i vår med fotografering.

Mats sa...

Jag är bara tyst.

Alex sa...

Vad söt du är Jempa

Jag har alltid tyckt att Lia är super söt :)

Vilket kan vara otroligt irriterande oxå- Du har satt ribban för oss andra så jäkla högt. Om min bebis kommer ut ful så tänker jag klappa till doktorn och säga
" Ni måste jag gett mig fel bebis, jag vill ha en söt bebis som min vän Jempa"

Skämt å sido - Lia är super söt
I love her

Kram Alex som sitter snett mittemot :))

Sabine sa...

Fasen vad stolt man blir när bilderna kommer. Konstigt för egentligen kan man ta mycket bättre bilder själv. Dessutom är de sjukt dyra. Och upp på väggen ska de...

Sabine sa...

En till kommentar blir det...
Skulle en fotograf komma till jobbet och säga att det skulle fota oss skulle jag ALDRIG se så avslappnad ut som tex Lia gör. Barn är fantastiska som ler och tittar in i en okänd persons kamera. Nog för att barnen är vana att bli fotade nuförtiden så är ju skolfotograferingar ganska speciella som jag minns det.

Jempa sa...

Men det är för att vi tänker 'gud, har jag nåt mellan tänderna, undrar om håret ligger rätt, fanfanfan'

Sånt skiter ungar i :)

Men du borde inte klaga Sabine för du blir fan alltid bra på bild!