lördag 7 november 2009

Vad man inte bör säga till någon med sömnbrist

Vid 23 igårkväll..

Jag: Fan vad skönt att inte behöva gå upp sex imorgon! Du tar Lia när hon vaknar va?

Simon: Ja, precis som jag gör varje morgon..

Jag: Vad menar du med det?

Simon: Äh, inget.

Jag: Jo men vaddå!? Vad menar du? Menar du att det är jobbigt att du får ta hand om Lia på mornarna? Hon vaknar ju inte förrän efter sju, när jag redan gått till jobbet, så hur föreslår du att vi ska göra??

Simon: Ingenting, det bara flög ur mig.

Jag: Fy fan alltså! Du sover längre än mig varje morgon, och när JAG en morgon har chansen att sova lite längre, så måste du förstöra det!

Simon: (Ignorerar mig och borstar tänderna)

Jag: Och du JOBBAR ju ändå imorgon!

Simon: Jaja..

Jag: Och det är ju jag som tar henne hela nätterna också, för du bara ligger där och sover. Du skulle fan inte vakna om ett plan kraschade in i huset. Jag sover ju fan typ bara 3-4 timmar per natt!

Simon: (Går in i ett annat rum)

Jag: (Följer efter) Så om man räknar bara på att du får sova en timme längre varje vardagmorgon, det blir fem timmar på en vecka, vilket är MER än en hel natt för mig!!

Simon: Men kan du vara tyst nån gång och gå och lägga dig!

Jag: Okej

5 kommentarer:

Sara sa...

Hahahahaha jag dör vad roligt!

Mats sa...

Priceless! Och en liten inblick i Jennies psyke.

Jempa sa...

Men mycket viktigt, en inblick i mitt psyke när jag inte fått sova på ca 1,5 år.

Annars är jag lugn och stabil.. ;)

justdidit sa...

Du, sådär har tjejen i alla mina relationer varit. Jag går, orkar inte tjafsa för man vet att man aldrig kan vinna mot en kvinna, hon följer efter och nöter. Till sist går jag och lägger mig och lägger en kudde över huvudet.. I feel his pain!

Kul att du har den självinsikten:).. Bland mina dåliga sidor är att jag är ett grinigt, otroget svin, och dessutom tråkig.. Bara så du inte tror att jag tror att det bara är exens fel att det gått åt helvete:)..

Men som sagt: I feel his pain!

Västgötskan sa...

*skrattar högt* Det värsta av allt är att jag känner igen det där.... :-D