torsdag 26 november 2009

Halvtidsvila


Den här bilden togs 16.15, i halvtidspausen. Jag har varit uppe sen 5.30, åkt till Linköping, hälsat på våra partners och åkt tillbaka igen.

Jag har där fem minuter på mig innan jag måste hämta Lia på dagis, och har efter det hunnit med fika hos granne med en dagen-efter-svininfluensavaccinations-grinig Lia som trodde att alla leksaker i lägenheten tillhörde henne.

Nu leker vi och kollar barnprogram medan middagen står i ugnen.

Men dom där fem minuterna alltså.. Inga barnskrik, ingen Dora, och ingen man som tror att han är döende i Svininfluensa för att han känner sig lite tjock i halsen.

Bara jag, tystnaden och två bitar Apelsinkrokant choklad.

Fem mycket viktiga minuter.

/Superwoman

5 kommentarer:

justdidit sa...

Ja, du är snäll Jempa - en Top10-favoritläsare som aldrig skriver oförskämdheter!:)

..och nu är din choklad slut tippar jag på:/.. ..men vet du vad, jag gömmer en plopp - som jag snor från Frippe - på din plats:). Under tangentbordet!

justdidit sa...

Wtf? Det låg ju en fucking toblerone där? Är du chokladknarkare?

Västgötskan sa...

Ja, du är fan-i-mej superwoman om du klarar att bara är TVÅ bitar choklad?! :-O

Jempa sa...

Jusdidit: Va? Var låg det en toblerone? Som jag har missat? Inte möjligt.

Västergötskan: Man hinner inte så mycket mer, jag måste meditera och kissa också.. ;)

A sa...

Man får ta det lilla man får! ;D