torsdag 12 november 2009

Ingen snel fru


Simon och Lia är i Holland sen igår morse och hälsar på Simons äldre syster med familj.

Det betyder att jag hade gårdagkvällen för mig själv, och lovade att jag skulle spela in 'True Blood' och inte titta själv.

Då nya säsongen av 'So you think you can dance' drog igång samtidigt kände jag att detta inte skulle bli några problem. Så jag satt där i soffan, njöt av lugnet, spelade in True Blood och vältrade mig i världensbästafru-poäng.

Det här måste vara kärlek, tänkte jag självbelåtet.

Men problemet med femman, är att dom har reklampauser.

I den andra var jag lite skakig av abstinens och tänkte att jag kunde ju titta en liten stund iallafall. Bara nån minut, för att få en liten aning om vad som händer. Ingen behövde få veta.

Men när jag knäppte över så låg Bill där döende, sönderbränd av solen, och det tog mig ungefär en halv sekund att glömma bort dansandet och jag satt med öppen mun och glodde tills programmet plötsligt var slut en halvtimme senare.

Så var det med den kärleken, och Anna Anka skulle ha föraktat mig om hon kände till mitt äktenskapliga svek.

Nåväl. Ikväll blir det vin och kex hos bästa Sara med bästa Amanda, och imorgon flyger även jag till Eindhoven för lite sniffande på en fem-veckors bebis och förmodligen en del tittande på väderkvarnar.

Ha en trevlig helg så hörs vi på söndag!

4 kommentarer:

justdidit sa...

Vad du än gör så berätta inte att du sett slutet.. ..och berätta heller inte slutet...

Jempa sa...

Aldrig. Det är min och mina läsares hemlighet ;)

Sabine sa...

Faan nu måste vu vänta till slutet av februari innan nästa säsong börjar...
Varför spelar du in när svt play finns?

Västgötskan sa...

Äh, man ska inte vara så snäll alltid. ;-)