tisdag 3 november 2009

Fjortisvarning


Jag känner att jag behöver utveckla den sista meningen i mitt förrförra inlägg. Att man inte får skämta om Edward Cullen. Vampyren i Twilight för er som inte vet vem jag snackar om.

För det är verkligen på allvar, kärleken hundratusentals flickor, tjejer och kvinnor verkar känna för honom världen över.

Jag ser vänner och kollegor, de flesta över 30, förvandlas från normala mammor och gifta yrkeskvinnor, till fnissiga, flamsiga och rodnande fjortisar av att bara höra hans namn.

Och jag hade nog varit likadan, om jag inte hade Titanic-perioden i alltför färskt minne.

Då var jag kär i Leo och tjatade så mycket att Rookie Mom var nära att säga upp kontakten med mig, och jag nästan gjorde slut med min sambo för att han inte hette Jack och var en fattig konstnär. Inte bra.

Så jag skärper mig, trots att jag egentligen knappt kan vänta på del två, och är nog innerst inne rätt besviken att han inte är med särskilt mycket i den.

För det är en vampyr vi vill ha nuförtiden tydligen.

En blek döing som bits, sitter och glor på en när man försöker sova, och aldrig kommer att åldras.

Och att vampyrer blivit hetare på senare år råder det ingen tvekan om.

Vampyr 1922. Han fick nog inte ligga särskilt mycket.


Vampyr 2009. Får ligga typ, hela tiden.

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

om vampyrer kunde se ut typ så här igen, då skulle de i alla fall få ligga med mig en massa.
http://images.google.com/images?q=Bela%20Lugosi&oe=utf-8&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wi

justdidit sa...

Brilliant inlägg! ..önskar jag skrivit det:/.. Fast jag vill ju inte ha varit kär i Jack förstås.. ..men det var sjukt bra skrivet!

justdidit sa...

Kompisen hälsar förresten att det inte gör ont.. Är du något på spåren?

A sa...

Håller med om att vampyrerna nu för tiden är bra mycket hetare.
Har "bara" sett Twilight en gång, mot dotterns minst 15 gånger.
Blev inte "kär" i Edward, vilket nog var tur eftersom dottern och hennes kompis blir arga på alla andra som gillar honom. Han är liksom "deras". ;D

Apropå skorna så vill jag nog helst ha Dr Martens. INGA dragkedjor tack! ;)

Anonym sa...

He he, Leo-tiden... det var verkligen på allvar, man fick inte skämta om honom. Tyckte du var lite mer chillad under Orlando-perioden, så kan man kanske drista sig till att småskoja lite om vampyrer [säger hon som döpt unge efter en...]

S sa...

Jag tror att Edward måste vara med på min laminerade lista. hahaha. Bra skrivet tjejen även fast jag inte var lika betuttad i Leo kanske...