måndag 16 november 2009

Gästbloggare: Lia. Igen.

Jaha, då satt man framför datorn igen.

Egentligen hade jag ingen lust, men mamma klagar över trötthet då hon tydligen 'körde buss' och 'pratade med Ulrik' inatt.

Detta låter jättekonstigt, eftersom mamma varken har körkort eller känner någon Ulrik. Men detta får jag undersöka.

I helgen var jag i Holland och hälsade på mina kusiner Andrea och Lydia.

Andrea och jag går way back, men Lydia är ju bara några veckor, så henne känner jag inte.


Först blev jag lite irriterad för det var sånt himla liv runt henne. Hon låg ju bara där och glodde liksom.

Så till slut slog jag henne i huvudet med en dvd-väska för att visa de andra att hon inte var mycket att ha, men då fick jag så mycket skäll av pappa så jag bytte omedelbart taktik.

De återstående dagarna klappade jag henne istället försiktigt på huvudet och killade henne lite under foten, och då blev de vuxna som galna av lycka varje gång.

Här jäklar gick kamerablixtarna varma

Pappa och jag åkte dit redan på onsdagen, medan mamma kom dit först på fredagen, och tydligen hade hon druckit vin och haft det så himla trevligt utan mig, så jag bestämde mig för att ignorera henne första timmen, innan jag föll till föga.

Jag testade att håna mamma och hennes jäkla handväska när hon kom. Men hon blev inge ledsen utan tyckte bara det var fantastiskt roligt. Jag måste komma på nåt värre till nästa gång.

Resten av helgen flöt dock på utan fadäser, förutom att Andrea är lite dryg och ska hålla på och pussa och krama mig typ, hela tiden.

Till slut blev jag så less så jag gav henne en dansk skalle på hakan. Då lärde hon sig att hålla avståndet lite så vi kunde hänga mer avslappnat.

När vi inte slogs, dansade vi. Det var härligt.


Där sitter mamma och dreglar på Lydia. Fjantigt


På ett bord på nån restaurang


På promenad


Här försöker jag undkomma Andreas puss-trut


Ny dag, ny pyjamas, ny dans, men samma barbröstade man i bakgrunden.


Såhär glad blev jag när jag släpptes ut i trädgården med gungor och trehjulingar. Annat det än balkongen hemma..


Andrea lär mig säga 'Cheese' inför viktig fotografering


På väg hem. Ryanairs service lämnar verkligen en del att önska.

7 kommentarer:

Andrea sa...

Haha vad kul att barnen hette Andrea och Lydia. Precis som jag och min Lydia :)

Jempa sa...

Ja det har du rätt i.. :)

justdidit sa...

Men de är billiga, och det är väl därför man åker med Ryan Air! Jag gillar dem.. Sticker själv till Budapest över weekenden, men inte med Ryan Air, de flyger tydligen inte dit..

Magsjuk? Trist, hoppas du kryar på dig och inte kommer tillbaka för tidigt!

Ta hand om er!

Amanda sa...

ha! jag trodde faktiskt först att du hade träffat andrea och lydia här i sverige, vad är oddsen liksom?

lia, vad himla duktig du är på att underhålla, jag tycker att du ska skippa allt vad gästbloggeri heter och skaffarej en helt egen blogg!

och förresten, fan vad farsan har snyggat till sig! (och man känner knappt igen honom påklädd på bild heller!)

justdidit sa...

Bra att du kommer tillbaka, kontoret är inte det samma utan dig:)..

Jag var lite provokativ idag:/.. ..men jag är trött på häxjakten på smala tjejer.

Sleep tight!

Mats sa...

Lia, du har lite våldsamma tendenser men jag gillar att du lär folk respektera dina gränser.
Personligt utrymme är viktigt.

A sa...

Tack Lia för en grymt underhållande rapport från Holland! :D