torsdag 19 november 2009

Impulsköp El Grande

Jo, jag gick förbi den här skylten..


Och idag, ganska precis en vecka senare, är vi stolta förbokade/ägare av en femma på drygt 90 kvm.

Hoppsan.

Egentligen ville vi ha en fyra, men dom hade redan gått åt, så då blev det en femma eftersom vi kände att både priset och avgiften var så pass bra för nyproduktion, och det är inte inflytt förrän om två år, när vi om allt går som planerat har en bebbe till, och det kommer behövas större, och värdet på vår nuvarande lägenhet har förhoppningsvis gått upp en del om två år, och det är alldeles bakom vårat hus, och vi vill ju stanna i området och Lia har fortfarande 30 sekunder till dagis. Bara fördelar.

Så detta känns sjukt roligt och spännande, samtidigt som det såklart är lite leskigt... Så (och nu vänder jag mig endast till er boende i Stockholm, ni andra tycker att allt är dyrt här, och sånt vill jag inte höra just nu), visst är ganska precis tre miljoner för en helt ny femma i Solna, med två badrum, två balkonger och klädkammare, typ som hittat!

Säg det nu.

14 kommentarer:

Andrea sa...

Ja det är en bra affär :) Vi betalade 2,5 miljoner för en gammal trea med dusch och kök som måste göras om. Bra affär? Sisådär va.

Tess í Sala sa...

Asså det är ju nästan som hittat även i Sala villl jag påstå!
Och i Sthlm låter det ju som ett otroligt klipp!
Grattis :-)

Jenny sa...

Wow - kul!

Vi har inte tittat på priserna, men de låter ju helt okej, och läget är ju kanon som bekant. Och det var helt rätt att ta en femma - det kommer behövas!

Vi funderar lite löst på hus, men det är ju omöjligt i Solna med en normal ekonomi, och vi trivs ju så bra här...

Marie sa...

Spännande!! =)

Anonym sa...

Får ni betala 3 mill om 2 år för en sproilans 5:a?! Du får ju framförhållningspoäng så det dånar :)
Grattis!

Jempa sa...

Tack alla för er uppmuntran!

Och till Rookiemom: Det finns lägenheter kvar, E älskade plaskdammen, och shell-macken har öppet till 22 ;)

Västgötskan sa...

Allting är ju relativt.
Här hade man kunnat få en herrgård för samma summa... ;-)

Men grattis ändå! Känns det bra för er är det väl huvudsaken. :-)

A sa...

Eftersom du vänder dig till stockholmare med frågan så svarar jag inte.
Sväljer bara. Gulp! Och tänker, tyst för mig själv, TRE MILJONER!!!
;D

Men GRATTIS till den framtida lägenheten! :)

Anonym sa...

Hmm. Jag har faktiskt sneglat på nyproduktionerna vid Lindhagensplan [eller 'terrassen' tror jag det kallas] för att de var fina och nya men avfärdade det som för ocentralt ;)

Mats sa...

Stort grattis!

Amanda sa...

WOW! Ni gjorde det! Fan vad coolt! Och vad avis jag blir, stort grattis!!

A sa...

Jag såg nyheten om New Moon. Känns skönt att veta att dotterns liv är tryggat! ;D

Jenny sa...

Nu har vi bokat möte med Svensk Fastighetsförmedling för info. Jag tror vi är för fega för att köpa något som har inflytt om två år, men vi ska seriöst överväga det.

justdidit sa...

Bara bort tom måndag. På Tisdag är jag tillbaka med full volymstyrka:)..
<3