onsdag 11 november 2009

En cougars bekännelser


"Cougar
; a female, usually between thirty and fifty years-old, who enjoys the company of younger men"


Aftonbladet skriver idag om den nya trenden. Att skaffa sig en yngre man.

Det där hängde man ju på för rätt längesen. Men döm mig inte för hårt, för jag blev lurad. Tror jag iallafall.

Såhär gick det till:

Det var nyårsafton, som spenderades ute på däck tillhörandes ett massivt kryssningsfartyg nånstans utanför Mexicos kust.

Den här tiden var jag väldigt amerikaniserad och hade bestämt i förväg att jag måste kyssa någon vid tolvslaget, för det var väldigt viktigt i varje Vänner-nyårsavsnitt.

Jag hade redan frågat Simon i förväg, trots att jag visste att han var 26 och jag var 29. Men vad spelade det för roll. Det handlade ju bara om en oskyldig puss, alkoholen flödade och pojken hade magrutor.

Cougarn och ynglingens första hångel, som fantastiskt nog fångades på bild

Som ni redan räknat ut så ledde ju den där oskyldiga pussen till barn, bajsblöjor och bostadsrätt, men det behöver vi inte gå in på nu.

Det jag försöker få fram är att när vi några veckor senare hade flyttat in i samma hytt och gjort oss ett litet hem på ca 7 kvadratmeter, så kröp det fram att Simon inte var 26. Han var 24.

Jag dog litegrann, fasade och skällde över att han ljugit för mig. Simon står dock idag fortfarande fast vid att han aldrig påstått att han var 26, det var bara nåt jag fått för mig.

'Jag fyller 25 om några veckor' deklarerade han istället stolt och log med sina glyttiga ögon.

Jag klappade trött den lille spolingen på huvudet med min gammelhand och frågade om han iallafall inte borde sätta sig på golvet i en het dusch och vagga fram och tillbaka i nån timme, medan jag gick till baren och skröt om min erövring, men han verkade inte alls tycka att vår 4,5 årsskillnad var något konstigt.

Och allteftersom tiden gick började även jag vänja mig vid att ha en toy boy, men trots detta blev jag ändå lättad när han i min bloggpaus gick över till den mörka sidan, och äntligen fyllde 30.


12 kommentarer:

Amanda sa...

Hahaha, inser du nu att du just putade dig själv som ASGAMMAL? Jag trodde att du var max typ... 32.

Amanda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Amanda sa...

ps, bli inte rädd nu att någon "din make har lite krokig näsa, han kan väl knappast vara arisk VA VA VA? Jag, min familj och hela universum har kollat in den här bilden men TA INTE ILLA UPP NU!"-kommentarsmupp dök upp nedanför min och sen mystiskt försvann.

Det var bara jag som dubbelpostade.

Jempa sa...

Trodde du på riktigt att jag bara var 32?? I wish.. Jag är ju 34 för h-e.. :)

Amanda sa...

Azzå du är min gamlaste vän. Fan va pinit.

Amanda sa...

FAN! Jag skrev putade istället för outade där uppe. Freudian slip, I think not. Jävla skit.

Jempa sa...

Hahahaha.. Är du full? :D

justdidit sa...

-75:a, shit. Trodde du var yngre, jag också.. Häftigt!

Nu har jag lagt till er alla på Bloglovin, så nu missar jag inga av era inlägg.. Jag håller tummarna för att alla börjar blogga, och ni som redan gör det bloggar mer!

A sa...

Hahahaha!
Du blev verkligen lurad!
Det är ju en jävla skillnad på 26 och 24!!!
Själv är jag hur otrendig som helst och har en man som är två år äldre än mig.

Anonym sa...

Ja, fan vad gammal du är! ;)
Själv är jag den äldsta Hönspappan har legat med [har han egenhändigt deklarerat för mig]. Har jag fel när jag har mässat att det aldrig, aldrig är ngt man säger till en tjej?!

Mats sa...

Jennie är inte alls särskilt gammal för det skulle innebära att jag vore antik och det är jag inte. Inte! hör ni det?

Cougar? Gick det inte ett program för länge sedan som hette Pantertanter?

Miija sa...

Hihi...vi har också exakt 4 ½ år mellan oss. Vi träffades på hans 24:e födelsedag, då var jag 28 ½. Jag är alltså också en cougar...men vad gör det? Det finns mer än en fördel med att ha ett litet lammkött vid sin sida ;o)
Jag klagar inte!!!