onsdag 31 december 2008

Det nya livet

Så var det nyårsafton, och vi ska göra...ingenting.

Vi ska stanna hemma, äta god mat, dricka vin och förmodligen se nån bra film.

Det här blir verkligen en första gången för mig och det är med blandade känslor.

En del av mig tycker att det ska bli så jävla skönt. Jag är lite småsjuk, har en liten bebis (och ingen barnvakt), och har egentligen ingen ork att ta mig någonstans, så vi tackade nej till festinbjudan och bestämde oss för att vara ensamma.

Men 24-åringen i mig protesterar vilt. Det är ju nyår! Då ska man bli skitfull, dansa hela natten och skåla i Champange..

För mig har nyårsafton alltid varit en ganska stor grej. Ofta har det blivit fester i Gävle eller Stockholm, men jag har också spenderat två år på lyxkryssare, en i Västindien och den andra vid Mexicos kust. En gång var vi i Oslo, en gång i New York och förra året firade vi i Thailand.

Men ikväll alltså, Solna. Hemma. Vi är ju en familj nu.

Det blir säkert bra.

2 kommentarer:

Slackermorsa sa...

Jag har insett mina begränsningar som småbarnsmorsa och finner mig i trevlig par-samvaro i Hässelby villastad med andra småbarnsföräldrar. Men som sagt. Oslo - en klassiker! :D

[P.S. Går det att installera rättstavningsprogram så bör du göra det...] :P

Jempa sa...

Men för i h-e, nu stavade jag fel på champagne!! Vad är det med mig??