lördag 6 december 2008

På tal om gamla tv-program..

Vi har nyligen fått tv4 guld, och det är ju en sån kanal man oftast bara zappar förbi, men för nån dag sen visades Dallas. Nostalgi, tänkte jag och stannade en stund.

JR och Bobby äntrar allvarliga ett kontor och slår sig ner mitt emot en bankman. Bankmannen frågar vad dom har på hjärtat.

JR: Vi vill expandera Ewing Oil.

Bankmannen: Ni menar väl inte att ni vill ta ett..

Bobby avbryter: Jo, vi vill ta ett lån. Ett stort ett.

Sen följer en diskussion där bankmannen försöker avråda dem från detta i dessa svåra tider. JR hotar med att byta bank, och männen skiljs sammanbitet åt.

Detta tittade jag och mina kompisar på när vi var 8 år. Varje vecka satt vi klistrade framför tv:n och följde affärsuppgörelser och medelålders människors äktenskapskriser. Först Dallas, tätt följt av Falcon Crest och Dynastin. Vi kan ju inte ha fattat nånting.



Inget jävla Björnes Magasin och Bolibompa där inte. Då var det allvar.


2 kommentarer:

Jessica sa...

jag vet, det var verkligen blodigt allvar! ju mer jag tänker efter desto mer tror jag att jag har dallas och falcon crest att tacka för mina grymma intrigmakerska-skills.. :)

Jempa sa...

Du det har du fan rätt i! Hoppas det betyder att våra barn kommer vara snällare mot varandra.. ;)