lördag 6 december 2008

Var är myset?

Igår hade jag en kompis på besök. Idol stod på i bakgrunden och vi gjorde ett par försök att titta, men tappade snart intresset och pratade om annat.

Den här säsongen är så vansinnigt tråkig och ointressant. Några små barn som tävlar mot varandra medans ännu fler barn skriker som galningar i bubliken. De flesta jag känner har slutat kolla helt, och idol-rubrikerna hamnar längre och längre ner på aftonbladet.se.

Jag ser scenariot ganska tydligt. Om inte deltagarna blir lite äldre och bättre nästa år, så kommer programmet snart att flyttas över permanent till tv400 och få ny sändningstid, söndagar kl 18.

Egentligen är väl inte det hela världen, men jag vill ju ändå nånstans att Idol ska finnas kvar som det är nu. När Lia blir äldre skulle vi ju ha myskvällar på fredagar, kolla idol, äta chips och hon skulle få ringa och rösta på sin favorit.

Men om Idol spricker kommer dom väl på nåt nytt. När jag själv var liten var det ju Nöjesmaskinen med Sven Melander som var det hetaste programmet på tablån, och tillsammans med vindruvor och Trocadero utgjorde det höjdpunkten på veckan. :)

Så programutvecklare, skärp er nu. Vill ha mitt fredagsmys tillbaka.

Inga kommentarer: