lördag 20 december 2008

Memory lane

Trots att jag som sagt inte saknar mitt gamla liv, kommer jag ikväll att få återuppleva mycket av det.

Det är ju nämligen dags för 40-årsfest i Gävle, där ca 50 personer från mitt förflutna är inbjudna. Det är människor jag gått på krogen med, rest runt med och förmodligen strulat med någon. Jag är gudmor till födelsedagsbarnets dotter och har suttit på otaliga efterfester och lekt 'Jag har aldrig' med de flesta. Efter flytten till Stockholm för 10 år sedan är det dock inte många jag hållit kontakten med.

Sista gånger jag träffade alla samlade var på en begravning, flera månader efter att Tsunamin faktiskt dragit fram.

Det känns som att det kommer att bli en intressant kväll. Jag återkommer med rapport imorgon, ha en trevlig helg!

1 kommentar:

Novellskrivarn sa...

Jag förväntar mig en jävligt bra redogörelse för kvällens bravader, känn pressen, heja heja!