fredag 26 december 2008

Min tuffa syster

Jag har tre ganska allvarliga fobier. Gräshoppor, disktrasor och små äckliga elektriska stötar.

De första två undviker jag ganska lätt, men stötarna är svåra att komma undan, särskilt såhär i vintertid. Dom är snabba, oväntade, smärtsamma och lika skrämmande varje gång.

Bland det värsta jag vet är att komma ner i tvättstugan när alla kläder är torkade och klara. Hela rummet vibrerar av elektricitet, håret reser sig lite på armarna koch det liksom sprakar i luften. Jag tar ur kläderna sakta och försiktigt. Noga att inte vidröra någon av stängerna i torkskåpet eller insidan av tumlaren. Ibland klarar jag mig, bara för att få en rejäl stöt av metallhandtaget när jag äntligen får gå därifrån..

Därför vägrade jag blankt vara med när vi på julafton skulle spela Lightning Reaction. Detta vidriga spel där långsammast att trycka på knappen får en stöt, och Simon såklart fick i julklapp.

'Tönt!' sa min syrra och satte sig morskt vid bordet. 'En liten stöt är väl för fan ingen fara'

Följande film visar hur det gick. Det är min syster i långt svart hår, och jag ber på förhand om ursäkt för kaoset på slutet, men Lia började gråta av skräck.

2 kommentarer:

Novellskrivarn sa...

"Gräshoppor, disktrasor och små äckliga elektriska stötar". Alltså, JAG DÖR!!! HAHAHAHAHAHAHA!

Jag trodde att mina fobier (golvbrunnar, golv i allmänhet m.m) var nördiga, men dina är ju fantastiska de med!

Och vilken fin film, jag både älskar och beundrar det faktum att du lyckades fylla en film på bara 15 sekunder med så mycket spänning OCH kaos på en och samma gång!

Jempa sa...

Jag har fler nördiga fobier, men kände att tre räckte.. :) Visst är filmen fantastisk? Jag hatar att inte 'AFV' finns på svenska längre, vi hade lätt vunnit..