torsdag 15 april 2010

En bra förebild


Allt snack om gamla bilder, alkohol, mamma och Lia har fått mig att tänka på en grej.

Alltid när jag var liten älskade jag att kolla i mina föräldrars gamla fotoalbum. Titta på när mamma var ung, hur hon satt med korslagda ben på nåt café, i pappas cabriolet, eller på någon klippa, blickande ut över havet.

En av de mer wild and crazy bilder som tagits på mamma som ung

Håret alltid fixat, alltid medveten om kameran, alltid leende.


Sen tänker jag på när Lia blir lite äldre och kanske får lust att bläddra igenom mina gamla album. Och på vad hon kommer att få se..







Kanske läge att rensa lite.

/Tjejsomplötsligtharmassormedtidattbloggaochtänkerutnyttjadettillfullo

5 kommentarer:

stina sa...

Ha ha ha!!! Åh Jennie, du är min nya bloggfavorit!!!

Amanda sa...

hhahahaha, jennie din heta jävel! okej, stil och klass kanske inte var ledordet för dina ungdomsbilder men fatta hur mycket cred du kommer få av Lia när hon blir vuxen? Fast... fram tills dess kommer hon ju såklart bara tycka att du är sjuuuukt pinig.

oj. här kände jag plötsligt en obeveklig lust att kräkas ur mig JÄTTEMÅNGA smileys och fyndiga små finurligheter. undrar varför. ;) ;D ;)

hur som helst, LOVE the hairdo! Mitt 13-åriga jag kokar av avundsjuka inför höjden på din snelugg. WOW!

Potatishäxan sa...

Ha ha, du är ju så rolig! Jag har en fotopärm som går under namnet Pinsamma Pärmen. I den finns det bara festbilder från högstadiet och tidigt gymnasium. Tänk om Johanna får tag i den och frågar "hur gammal var du där mamma?". Nej, den är barnförbjuden! =)

Jag sa...

Hey. Jag har precis startat en lite annorlunda stil-blogg. Kika gärna in och skriv vad du tycker!

Västgötskan sa...

*skrattar högt* Jadu... Hon kanske tycker det är skitkul att ha en morsa som var "cool och crazy" som ung.

Däremot är det nog värre för DIG. Du kommer aldrig kunna säga: "Du får inte XXXXXX!" för hon kommer veta om vad du har gjort! ;-D