tisdag 6 april 2010

Som gatan


Imorgon fyller jag 35..

35!!

Jag menar, hur gick det här till?? Jag minns hur lycklig jag var när jag fyllde 20 och fick springa på systemet. Hur jag gruffade lite när jag fyllde 26 och tågresor och telefon blev mycket dyrare. Hur jag deppade lite när jag fyllde 30, men ändå kände att det var helt ok.

Det var nu fem år sen.

35. Det är typ medelålders. Världens tråkigaste ålder. Är man 35 ska man heta Ann-Christine Svensson och sitta i kassan på Coop Forum. Jag är fan hellre 36, det låter bättre.

Aldrig har jag varit så opepp på att fylla år, och idag när jag kom hem från jobbet ville jag bara dra något gammalt över mig en stund innan det var dags för dagishämtning.

Det fanns dock inget i lägenheten som var äldre än mig, så jag fick bli kreativ.


Här ligger jag alltså och har dragit boken 'Molnfri Bombnatt' över mig. Den handlar om andra världskriget, så iallafall handlingen har några år mer på nacken.

Hurra.

9 kommentarer:

Amanda sa...

hahaha! det är därför du ska göra som jag och bara samla på dig vintagegrejer. För när det kommer till kritan och åldersnojan verkligen sätter in, så kommer alla mina miljoners antika grejer få mig att känna mig jävligt ung och fräsch ska du veta! ;)

skämt åsido, får jag fira dig överhuvudtaget på fredag eller ska vi helt tvångsmässigt prata om annat? vill du ha någon present? typ en fårtarm? jag hörde att det var värsta bra preventivmedlet på din tid. HÅHÅHÅ!

Jempa sa...

Bjud mig på en drink bara, så blir jag glad. :D

Elisabeth sa...

Klockan är nu 04:40 (fråga mig inte varför jag fortfarande är vaken) alltså är det "imorgon".
Så...Grattis på födelsedage =)

Jempa sa...

Tack Elisabeth! :)

Potatishäxan sa...

Grattis! Eller vad ska man säga? Jag fyller 35 om fyra månader och jag trodde inte heller att det var möjligt att det skulle hända mig. Jag kommer att tillbringa denna ödesdag i en husvagn på en camping med en annan familj. Inget emot husvagnen, vi har aldrig provat innan så vi får se om det är bra eller dåligt, men tajmingen är sådär. Man skulle ju firat med ett rejält fjortisbeteende: Min vapendragare och jag, knakfulla drickandes nåt som var inne för 10 år sen och dansandes till E-type. Svarttaxi hem kl 5 och sen bakisläge i soffan hela dagen. Men min bästa partypolare är deprimerad. folkskygg och helnykter medan jag ska bo i husvagn. Frågan är hur man ska tackla det här, förneka eller gilla läget? Ha en bra födelsedag anyway!

Västgötskan sa...

Jag skulle vilja säga "35 är väl ingen ålder!" men jag skulle tyvärr ljuga. Jag har ju själv nyss fyllt 30 vilket kändes nog så svårt, så jag kan förstå din ångest. Därför sparar jag på klyschorna och bara kramar om! ;-)

Eller jo förresten, en klyscha får du: "Du kommer aldrig nånsin vara så UNG som du är idag!" (Känns det bättre?) :-D

A sa...

GRATTIS! Eller nåt... :D
Hoppas du får en kul födelsedag, din "flicksnärta". :D

Själv fyller jag 43 om knappt fyra månader. :/

Jempa sa...

Tack så mycket allihopa! :)

stina sa...

Välkommen till min sida! Jag kan trösta dig med att de 4 månader jag har varit 35 har varit bland de bästa i mitt liv. Puss!