onsdag 14 april 2010

Starstruck


Äventyren fortsätter. Idag var jag ute och drack lite rosé med ingen mindre än Christina Yang!

Hon var lite djup och svårpratad, men jag lyckades ändå ställa några brännande frågor. Till exempel varför Greys Anatomy blivit så värdelöst, men det kunde hon inte riktigt svara på.


Ett exalterat fan, och en Dr Yang som förmodligen drömmer om kranskärlsoperationer

Då frågade jag om jag iallafall kunde få numret till McSteamy, eftersom jag gillar hans vuxen-Leo-DiCaprio-look-med-giant-manboobs-but-in-a-good-way.

Men hon sa nej.

PS: När vi var inne på vårt andra glas rosé fick jag ett sms från mamma där hon förklarade att hon läst bloggen och undrade om jag inte gjorde annat än att dricka vin.

Och när jag tänker efter kan jag förstå om jag framstår som lite av en alkis, men jag kan förklara.

1. Då vi har planerat att skaffa barn nr 2 senare i år, vill jag passa på att gå ut och träffa vänner så mycket jag kan under våren och sommaren, eftersom det kommer vara kört sen ett bra tag framöver.

2. Jag är sjukt mörkrädd, så när jag är ensam vill jag helst vara lite lullig dygnet rund för att jaga bort spökena.

3. Vem fan gav bloggadressen till mamma anyway? Nu vet hon ju vad hon ska få i födelsedagspresent..

8 kommentarer:

A sa...

"Giant-manboobs" låter ju äckligt! Hur kan det vara "in-a-good-way"? :D

Jempa sa...

Alltså, bara väldigt vältränad bringa :)

Potatishäxan sa...

Men ser han inte lite för stor? Ser liksom ut som en michelin-ballong. Jag föredrar den klenare sorten. Typ Shepherd.
Ditt fina pedagogiska svar var visst till nytta - det fick mig att inse att jag missat en hel del =)

A sa...

Vältränad bringa låter ju ok, men när jag hör man-boobs så tänker jag på såna där slafsiga hängtuttar som en del överviktiga killar får. :/

Apropå "Människohamn": Jo, jag har läst den men tyvärr minns jag inte alls slutet...Antagligen fattade jag det inte heller! :D
Tyckte inte att den var så bra (hade höga förväntningar) som de andra böckerna.

Sandra twOh sa...

När ska du ge dig med ditt lookalikedravel. Om det hade varit sant hade vi ju varit i NYC by now :)

P.S. Manboobs kan aldrig bli in a good way.

Jessica sa...

Jag har bara en sak att säga. McSteamy är Het. Med stort H.

Jempa sa...

Sandra: Jag kunde ju inte hjälpa att det fanns en som var MER lik dig, än vad du är lik dig själv.. Jättekonstigt.

Amanda sa...

Alltså, Sandra... det är så sjukt jävla stört att du är typ bästis med en livs levande tjendiz! (men alltså på riktigt, kan man bli mer lika? OCH! hur roligt är det inte att lookaliken är typ tusen gånger hetare än originalet?)