söndag 4 april 2010

Påsken i bilder

På väg från ett vårigt Stockholm..


..till ett Gävle där snödrivorna fortfarande låg i just drivor.


När vi fått nog av friluftsaktiviteter blev det en sväng till garaget för att gå igenom gamla kartonger på jakt efter leksaker. Nostalgi-chock! Minns ni tusenfotingen med tubsockor??


Jag försökte få Lia att förstå grejen med gammal hederlig sifferskiva. Hon tyckte det var lite väl stenåldern, men lekte snällt en stund.


Pappa gick från att vara 'den där leskiga långa gubben som man börjar grina åt så fort han kollar på en' till att iallafall kunna sitta och mysa framför Pingu ett tag.


Dagen efter var det vårigare, och jag körde lite solning a´la Gävle. I en snödriva, med foppatofflor och strumpor till bara ben. Den erotiken. Den åtrån.


Jag tog ännu ett kort på mina föräldrars fantastiska utsikt. Herregud, ska man behöva knuffa dom nerför en klippa för att få ärva skiten nån gång!


Alla snapsade fint till lunch utom syrran som drack direkt från flaskan som vanligt. Vi måste nog ha en Intervention för henne snart.


Efter några glas vågade jag mig fram för att jämföra bränna med min mamma som måste vara halv-nigerian och nyss är hemkommen från fyra månader i Thailand. Jag förlorade, och döma av Tonys min hade även han varit där och tävlat.


Efter lunchen tog vi en promenad där vi lekte kast med liten Lia...


..och 10-åriga Tindra visade sig vara en finfin fotograf, som synes på detta ömma mor och dotter-foto.


På kvällen spelade vi Yatzy som vi bestämde oss för att hotta upp genom att alla skulle prata engelska med olika brytningar, såsom indiska och skotska. Det blev dock lite för roligt så vi glömde bort att spela, och fick snart lov att prata som vanligt igen.


Tredje dagen spenderades som vanligt till större delen på hårsalongen..


..och avslutades med Thai-mat hemma hos syrran med familj, innan vi återvände hem.

Nu närmar sig klockan halv två, så jag säger godnatt, och min nya vana trogen att alltid uppmana alla som läser att göra samma sak som jag, ser jag fram emot ERA påskbilder!

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Tusenfotingen minns jag vagt. Men har däremot ömma minnen av "kåldockor" och den där apan; Monchichi hette den va? :-D