onsdag 7 april 2010

Medelåldern so far


Har haft en finfin födelsedag hittills.

När jag kom till jobbet imorse såg min plats ut såhär.

Hela dagen fick jag alltså jobba, omgiven av ballonger. Mycket bra terapi för min ballong-skräck.

Det låg även en mystisk lapp framför tangentbordet..


Jag misstänkte såklart konsulten, eftersom jag alltid trott att han är lite hemligt kär i mig. Men det visade sig vara Christer som skrivit den, och sen gett Cassandra cred för det andra (Tack Cassandra!) Så då är det väl Christer som är kär i mig istället.

Det hade jag inte väntat mig, men är man såhär het för sin ålder som jag är, kan det dyka upp hemliga beundrare från där man minst anar det.

När jag kom hem stod även detta och väntade på mig..


Jag hade dock svårt att tänka mig att någon hemlig beundrare skulle skicka blommor hem till en gift kvinna, och det var mycket riktigt från min fina familj.


Nu sitter jag och väntar på att min chefs styvdotter ska komma hem till oss och vara barnvakt till Lia ikväll så jag och Simon kan gå ut och käka.

Det känns jättekonstigt. Först och främst för att vi ju inte har barnvakt så ofta, och då har det alltid varit familj eller vänner.

Nu ska en 17-årig tjej som jag aldrig ha träffat passa Lia, och jag oroar mig inte för att hon inte klarar av det, för tidigare har hon tydligen hjälpt en familj med tre barn flera gånger i veckan.

Men jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig, och känner mig lite som en tönt som köpt chips och cola till flickan. Återigen, så himla vuxet.

Nåväl, det går säkert bra.

2 kommentarer:

Amanda sa...

okej, bortsett från allt annat fantastiskt fint i det här inlägget (som din ballongterapi!) så blir jag helt eld och lågor över barnvaktsskaffandet!

HURRA! Det är ju vår dröm, att hitta en barnvakt som man inte utnyttjar typ i form av vänner och bekanta, utan någon som ser det som ett jobb, någon man faktiskt kan avlöna och som har erfarenhet.

Snela hesten rapportera till mig sen hur det gick! Jag är så velig inför hur man går tillväga med sånt där, vid vilken ålder man kan börja med sånt och om det faktiskt funkar att ta in någon som är okänd för barnet. Funkar det så är det ju grymt och i sådana fall står vi gärna på kö!

Gud. det här är den tråkigaste kommentaren jag någonsin har skrivit. Men viktig!

Tess i Sala sa...

Grattis! Om än i efterskott då, hoppas ni hade en fin kväll!