måndag 26 april 2010

Härliga Hagalund


För många år sen, när jag fortfarande bodde i Gävle, var jag på besök i Stockholm och åkte bil nånstans.

Jag minns att jag såg Hagalund/Blåkulla på långt håll och de fula ljusblåa husen reste sig högt över staden och jag rös lite medan jag tänkte att jag hellre skulle dö än att bo där.

Ok, nu bor jag ju inte just där. Men jag bor väldigt nära, bara några hundra meter ifrån, och det kan störa mig nåt enormt.

Jag brukar blicka surt mot de fula fasaderna när jag är ute och promenerar, och önska att en meteor bara kunde slå ner i skiten (Dock efter att människorna som bor där har evakuerats och fått nya bostäder. Jag är inte helt känslokall)

Men eftersom jag i och med vårt nya bostadsköp om drygt ett år kommer att flytta ännu lite närmare, så måste jag försöka komma på något positivt med dem, vilket jag tror jag gjorde idag..


När himlen har en viss ljusblå nyans, så syns dom knappt.

Inga kommentarer: