torsdag 1 april 2010

Tänk snabbt!


Märkte ni vilket hetsig diskussion det nästan blev om det är pärlsocker eller kokos som är godast på chokladbollar?

Det var tydligt att det var en viktig fråga som folk tar på allvar, och jag blev så till mig av detta att jag inte vill sluta där. Jag vill fortsätta. Här kommer alltså några 'det eller det' frågor, skriv era svar i kommentarsrutan.

Och även om jag vet att det inte kommer bli så, säger jag det ändå.. ALLA som läser måste svara!

1. Kokos eller pärlsocker på chokladbollar? (så får de som inte sagt sin åsikt ännu en chans..)

2.
Mansbringor, håriga eller vaxade?

3. De Niro eller Pacino?

4. Kaffe, svart eller latte?

5. True Blood eller Twilight?
5a. Bill eller Eric?
5b. Edward eller Jacob?

6. Spanien eller Grekland?

7. Rött eller vitt vin?

8. Mac eller PC?


Feel free att utveckla dina svar. Kör!

9 kommentarer:

Sara sa...

1. Kokos SJÄLVKLART!! Pärlsocker förstör hela bollens konsistens.
2. Vaxade 3. Spela roll tandtroll
4. Latte
5. True Blood med Eric som favvo. Show me your fangs baby!
6. Grekland
7. Rött
8. PC

Amanda sa...

1. Kokos, självklart även här! Saras svar säger allt.

2. Vaxade ffs! (eller skitsamma, bara de inte är jättehåriga) Men skägg däremot! NEEEEJ! I smyg önskar jag mig att C laserbehandlar hakan så att han alltid förevigt blir mjuk. Amen.

3.Hugget som stucket. Jag är mest intresserad av ditt intresse i frågan kände jag såhär spontant. ;)

4. Latte, fram till den dagen jag blev laktoshelvetesintolerant. Så.. well... får man svara hembränt?

5. Twilight såklart! (mest för att jag inte har sett TB.
a) pass
b) Men hallå, är Jacob ens ett alternativ för folk? Han ser ju ut som en lillebror på steroider, man vill bara ta hand om stackarn. Och hångla lite. Och sen glömma incesten.

6. Grekland. Efter ett traumatiskt kallt och skittråkigt dygn i Madrid i januari som jetlaggad tioåring så är Spanien bannlyst ur mitt medvetande.

7. Rött. Vitt är som att dricka cider fast med allt det goda borttaget. Det som kvarstår är med andra ord ungefär samma sak som sura uppstötningar.

8. PC. Mest för att jag blev så mobbad på min första arbetsplats när jag inte fattade att man var tvungen att lägga ett dokument i papperskorgen för att få ut 3,5-
tumsdisketten. Så JÄVLA korkat. Jag kände mig såklart också korkad, men VARFÖR? Skitmac!

Okej, din tur, du berättar väl också?

Elisabeth sa...

1. Kokos eller pärlsocker på chokladbollar? (så får de som inte sagt sin åsikt ännu en chans..)
kokos!!!

2. Mansbringor, håriga eller vaxade?
spelar ingen roll.
fast om han har hårig bringa och vaxar så käner jag lite =/ (aka "bögigt"/"gay" om jag väljer att inte vara så pk). Liksom, hellre att han inte har nåt hår på bringan alls, än att han är hårig och vaxar.

3. De Niro eller Pacino?
fina göbbar båda två ^_^

4. Kaffe, svart eller latte?
alltså...soyalatte är ju för jäkla fint.
Men om det gäller vanligt kaffe från bryggarn hemma då dricker jag svart.

5. True Blood eller Twilight?
5a. Bill eller Eric?
5b. Edward eller Jacob?

harintesettnåtavdet.
(har dock läst första twilightboken
och det var inte för mig)

6. Spanien eller Grekland?
oh om jag ändå hade varit på nåt av dessa två ställen så jag kunde säga :(

7. Rött eller vitt vin?
dricker inte alkoholhaltiga drycker.
(STRAIGHT EDGE TIL' DEATH!!!!! YEAH!!!!)

8. Mac eller PC?
mac

Anonym sa...

1. KOKOS!!!
2. Helst hår men inte fööör mkt. Men hellre hår än inget alls.
3. Filmerna där båda är med... Sorry...
4. Svart
5. Twilight
5a. Bill (och Jason ibland...)
5b. Edward, grrr, Håller med Amanda att Jacob ser ut som en lillebror på sterioder.
6. Grekland eller Spanien, eller Grekland eller jag vet inte
7. Rött vin men allra helst champagne eller vitt mousserande
8. PC

/Sabine, Sorry för så tråkiga svar

Hanna sa...

1. Kokos. Anledningen till detta är att jag tycker att pärlsocker gör för ont. Min unge vill gärna ha fina pärlor och strössel på chokladbollarna och det slutar med att ingen utav oss äter dom.

2. Håriga. Nu snackar vi inte ryamattor, men manligt håriga bröst. Vaxade bröst är ju fan skitäckligt!

3. De Niro. Så givet. Han är bara så jävla mycket mer manlig och mystisk än späda Pacino.

4. Kaffet ska ha en liten skvätt mjölk i sig. Jag dricker dock helst inte latte i sig.

5. Pest eller kolera?

6. Spanien. Trots att jag är grek.

7. Helst inget vin alls. Baksmällorna från helvetet. Rött vin funkar till käk, vitt vin kan dra dit pepparn växer.

8. PC. För att jag är så jävla teknisk att jag får ett vredesutbrott varje gång jag sätter mig vid en Mac och saker och ting blir bakvända.

Jenny sa...

1. Pärlsocker, även om jag verkar vara i minoritet om att tycka så.

2. Naturliga. Är de håriga, so be it, är de släta, so be it.

3. Slipper helst bägge. Men Robert de Niro har nog gjort snäppet vassare filmer.

4. Latte, helst machiato.

5. Har inte sett/läst någon...

6. Har inte varit i Grekland, men är grymt sugen. Pratar spanska och gillar Spanien.

7. Rött. Och vitt. Mmmm. Men om jag bara fick dricka en sort resten av livet: rött.

8. Mac, om bara fler program fanns och världen i stort inte var anpassad till pc.

Jenny sa...

1. Pärlsocker, även om jag verkar vara i minoritet om att tycka så.

2. Naturliga. Är de håriga, so be it, är de släta, so be it.

3. Slipper helst bägge. Men Robert de Niro har nog gjort snäppet vassare filmer.

4. Latte, helst machiato.

5. Har inte sett/läst någon...

6. Har inte varit i Grekland, men är grymt sugen. Pratar spanska och gillar Spanien.

7. Rött. Och vitt. Mmmm. Men om jag bara fick dricka en sort resten av livet: rött.

8. Mac, om bara fler program fanns och världen i stort inte var anpassad till pc.

stina sa...

1. Pärlsocker. Kokos är bara äckligt.
2. Hårigt men inte HÅRIGT. Vaxat känns lite läskigt.
3. De Niro.
4. Helst ingen av dom men under pistolhot svart med en skvätt mjölk.
5. Jag har ingen aning om nånting.
6. Grekland.
7. Pest eller kolera...
8. Mac.

Västgötskan sa...

1. Tveklöst kokos!!!

2. Vaxade går bort! Däremot spelar det ingen roll om det är hår eller inte hår (naturligt).

3. De Niro!

4. Latte.

5. Fan vad svårt det blev här då... Om jag MÅSTE välja: True blood. Vem kan motstå en Skarsgård som vampyr? Bite me!!! :-D

5a. Eum....pass. ;-)

6. Grekland!!!

7. Rött till mat. Vitt om det ska vara "au naturell". :-D

8. Har PC. (Men Mac funkar också).