tisdag 13 april 2010

The L Day

Jag känner att ni - förutom några få undantantag - varit lite oheta på kommentarsgröten de senaste dagarna.

Typiskt att man måste hålla på och ta upp kontroversiella ämnen jämt och ständigt för att få nån slags reaktion.

Ok, here it goes.

Idag ringde jag till dagis för att försöka boka in en tid för utvecklingssamtal nu när Lia är borta, för det blir lite svårt att genomföra när hon är på plats. Ensambarn som hon är brukar hon nämligen slå mig ganska hårt i ansiktet medan jag försöker prata med fröknarna, för att få tillbaka uppmärksamheten. Hon är för härlig den där lilla parveln...

Nåväl, när vi skulle lägga på avslutade dagisfröken med ett 'Puss, hejdå' sen la vi på.

Jag funderade på detta en stund.

Var hon lite förvirrad och sa hejdå som hon gör till sin pojkvän av bara farten, eller tycker hon att jag är en heting?

Jag gissar på det senare alternativet eftersom jag köpt ny vårjacka, så då uppstår ju nya frågor.. Ska jag förklara för henne att jag gillar män, eller ska jag helt enkelt låta det vara lite obekvämt mellan oss ett tag tills incidenten faller i glömska?

Vi får väl se om hon lägger in en mer allvarlig stöt under utvecklingssamtalet så får jag bestämma mig då..

Ikväll kan det bli en fortsättning på min nya lesbisk light-bana.

Jag, Amanda, en flaska vitt, en flaska rött, och Edward såklart.

Wandering finger..

Vad som helst kan hända..

5 kommentarer:

stina sa...

Ha ha ha ha, du har väl hört hur Hanna och jag träffades!?

A sa...

Åh, vin och Edward. Jag vill också vara lesbisk light! :D

Men du missade väl inte Desperate Housewives?! :o

Jempa sa...

Stina: Jooo, jag hörde det, och tänkte lite på det ;D

A: Spelade in

Västgötskan sa...

Jag har sagt "puss" till sambons bror när vi pratat i telefon. Det var aningen pinsamt!!! :-O

Men go for it! Hångla upp henne mot väggen innan ni hinner börjar prata och se hur det går! Är hon snygg? ;-)

Amanda sa...

Det tog mig några dagar att våga skriva något i din blogg, var tvungen att få lite distans till det som hände först. min kropp skälver fortfarande av beröringen.