måndag 26 april 2010

Hemma-SFI


Simon: Fuck! We NEVER speak swedish! I will never learn! Why dont you ever speak swedish to me??

Jag: Cause its boooring..

Simon: I dont care! Lets speak swedish for one hour every day. Starting now.

Jag: Ok



(tystnad)



Simon: Vad ska vi äta ikväll?

Jag: Laxpasta.

Simon: Jaha.

Simon: Bra.


(tystnad)


En timme senare..

Simon: My god, again we forgot! Its impossible!

Jag: I know.. Lets watch the True Blood episodes i recorded when you were gone. Eric speaks swedish sometimes.

Simon: I cant get over how tall he is.

Jag: I know..


Jorå, här går det skitbra.


(Och jag förstår inte varför folk tror att jag faktiskt vill att han ska lära sig svenska.. Då kanske han får för sig att börja läsa bloggen, och inser att jag visst driver med honom trots att jag säger att jag inte gör det, och kommer även inse att jag inte bara tycker att Robert Pattison är 'en bra skådis som ser rätt bra ut'. Det går ju inte.)

5 kommentarer:

Amanda sa...

hahahaha! fram för fortsatt svenskförbud i solnahemmet!

den absolut enda anledningen jag kan komma på till varför jag personligen vill att Simon ska börja prata jätteperfekt flytande svenska, är för att jag själv ska slippa låta som the swedish chef i hans närhet. Eller som en svensk politiker. "Jes. Helå. Gudbaj." Ungefär så givande måste jag vara att prata med för Simon, vilket är skamligt eftersom att jag ju tycker att han är stans roligaste kille. Jag bara.. ehrm.. blir så nervös.

Men det är fint att han i alla fall är påklädd när vi umgås, annars hade det blivit outhärdligt pinigt och svårt för mig att prata engelska. Ja.. du förstår kopplingen?

Slackermorsa sa...

He he, inte för att vara neggig men jag kommer inte att bli förvånad om ni har en exakt likadan diskussion om sisådär en 20 år... :D

Anonym sa...

Helt ärligt, vad är coolast. Att ha en kille som pratar flytande engelska (lite läckert på nåt sätt) eller en kille som pratar jättedåligt invandrar svenska??
Inga fördomar inblandande. Jag bara undrar??? Jag vet iaf vad jag tycker.

Sen är det ju skitbra om ni pratar engelska hemma så Lia lär sig. Svenska hör hon överallt annars. Jag har lite ångest över att Savannah inte är tvåspråkig trots hon hade värsta chansen..

/Sabine

Västgötskan sa...

*skrattar högt*
Jag förstår helt klart din tanke där. Speak english! All the time! ;-D

stina sa...

Ha ha ha ha!!!!